Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیووانی ریبیسی، کالین هنکس و دن فوگلر به سریالی درباره چگونگی ساخته شدن «پدرخوانده» پیوستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از ورایتی، پارامونت پلاس در حال گردآوردن مجموعه بازیگران سریال جدید «پیشنهاد» است که داستان آن به نحوه ساخته شدن فیلم «پدرخوانده» می‌پردازد. جیووانی ریبیسی، کالین هنکس و دن فوگلر به جمع بازیگران این سریال پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه نفر به بازیگرانی که از قبل معرفی شده بودند یعنی مایلز تلر و متیو گود محلق می‌شوند.

«پیشنهاد» بر پایه تجربه آلبرت اس.رودی تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار برای این فیلم، ساخته می‌شود و داستان رخدادهای پشت صحنه فیلم «پدرخوانده» در سال ۱۹۷۲ را تعریف می‌کند. گود نقش رابرت اونز تهیه‌کننده را ایفا می‌کند.

ریبیسی نقش جو کلمبو رییس مافیا را ایفا می‌کند. علاوه بر هدایت کردن یکی از پنج خانواده بدنام مافیای آمریکا، کلمبو همچنین موسس لیگ حقوق مدنی ایتالیایی آمریکایی‌ها بود. لیگ در ابتدا مخالف ساخته شدن «پدرخوانده» بود اما در نهایت رودی با کلمبو ملاقات کرد و توانست حمایت او را جلب کند.

ریبیسی اخیراً در سریال «در لبه» محصول نتفلیکس بازی کرد و بازیگر نقش اول سریال «اسنیکی پیت» محصول آمازون بود. او بیشتر از همه به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم‌های «آواتار»، «نجات سرجوخه رایان»، «کوهستان سرد» و «دشمنان عمومی» شناخته شده است.

هنکس که پسر تام هنکس است، نقش بری لاپیدوس یکی از مدیران اجرایی شرکت گلف اند وسترن را بازی می‌کند که قدرت زیادی در شرکت پارامونت پیکچرز داشت. از نقش‌های تلویزیونی هنکس می‌توان از «دکستر»، «فارگو» و «زندگی در قطعه‌ها» نام برد. او برای «فارگو» نامزد دریافت جایزه امی بهترین بازیگر مکمل مرد هم شد. از نظر فعالیت سینمایی هم وی به خاطر «اورنج کانتی»، «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» و «کینگ کینگ» شناخته می‌شود.

فوگلر هم در نقش فرانسیس فورد کاپولا کارگردان افسانه‌ای فیلم ظاهر می‌شود که در کنار ماریو پوزو، کار نوشتن فیلمنامه این پروژه را نیز انجام داد. وی اخیراً در سریال «واکینگ دد» و «گلدبرگ‌ها» ظاهر شد و در سینما هم در مجموعه «هیولاهای خارق‌العاده» و «توپ‌های خشم» بازی کرده است.

این در حالی است که فیلم «فرانسیس و پدرخوانده» نیز با همین موضوع قرار است، ساخته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسکار پدرخوانده سینمای هالیوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدی بر سریال افعی تهران ساخته سامان مقدم/ به جای سرکوب معلول باید علت‌ها واکاوی شوند

با توجه به کم حوصله شدنم سعی می‌کنم سریالها مخصوصا آثار نمایش خانگی را بعد از پایان هر فصلشان شروع به دیدن ‌کنم و سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم را بر اساس همین دیدگاه هنوز ندیده بودم تا چند روز گذشته که خبر اعلام جرم علیه عوامل این سریال به دلیل اهانت به جامعه معلمان رسانه‌ای شد و کنجکاو شدم تا آن را قبل از اتمام فصلش ببینم.

قسمت اول که تمام شد احساس کردم حرفی برای گفتن دارد روی فیلمنامه و سوژه داستان با وسواس بیشتری تمرکز کردم و در فیلمنامه و ساختار آن به لحاظ گره داستانی و شخصیت‌پردازی برخلاف فیلم‌ها و سریال‌هایی که در سینما و تلویزیون باب شده تفاوت اساسی دیدم. این که فیلمنامه با توجه به پی‌رنگ اصلی که برایش تعریف شده آنقدر محکم هست که خرده داستان‌هایی که در طول اثر می‌بینیم در خدمت آن قرار دارند و هیچ سکته‌ای در روند کار ایجاد نمی‌کنند. نکته دیگر، شخصیت پردازی در فیلمنامه این سریال است که کاراکترها را در این مسیر همراه قصه کرده و به قوام و دوام آن کمک شایانی می‌کند. تا جایی که بیراه نیست اگر بگویم بر خلاف اکثر فیلم‌ها و سریال‌ها که کنش‌ها و گره‌های داستانی بر اساس اتفاق‌های تحمیلی نویسنده رخ می‌دهد در «افعی تهران» شخصیت پردازی بگونه‌ای است که اتفاقات بر اساس زیسته کارکترها در خانواده و جامعه و همچنین با نگاهی روانشناسانه و جامعه شناختی پیش می‌رود. گره‌هایی که برای خیلی از مخاطبان ملموس است و موجبات همزاد پنداری را در آنان بر می‌انگیزد و برای برخی که با مشکلات تولید یک اثر نمایشی آشنا نیستند تصویر درستی از روند ساخت در این روزهای پر چالش در عالم سینما و تلویزیون ارائه می‌دهد. البته که در طول این سریال می‌بینیم سازندگان خیلی ظریف و اما محتاطانه با این معضلات برخورد می‌کنند و داستان به گونه‌ای پیش می‌رود که سیاست سانسور توسط برخی نهادها و از طرفی پافشاری سازنده اثر برای حفظ اصل فیلمنامه‌اش و ناراحتی او از اختلالی که در قصه و هدفش از به تصویر کشیدن جنایت به وجود می‌آید منطقی هستند و هر دو طیف بر اساس وظیفه و دغدغه‌ای که دارند درست عمل می‌کنند که به نظرم این کشمکش بر جذابیت این سریال افزوده است. به تصور من سریال خوش ساخت است و بازیگران به خوبی از عهده نقش خود بر آمده‌اند بخصوص پیمان معادی که به دلیل نگارش فیلمنامه «افعی تهران» روی سوژه و کارکتر اشراف کامل دارد و مسلط‌تر جلوی دوربین ظاهر شده است و در حفظ و تداوم حس شخصیت روشنفکری که از محیط اطرافش پر از خشم است و پریشانی ذهنی دارد به خوبی عمل می‌کند. در طول سریال تدبیر کارگردان و تدوینگر در فلاشبک‌هایی که ذهن شخصیت بیانی را به هم می‌ریزد کلیدواژه‌ای است که به انتقال حس در کلیت داستان کمک می‌کند و اتفاقا همین فلاشبک‌ها هستند که مخاطب را در درک بهتر چرایی رفتارهای بیانی که به مرور در حال تحول است کمک می‌کنند و توهین او به معلمش در سکانسی که او را از ماشین بیرون می‌اندازد قابل فهم می‌شود. چرا که شخصیت او در طول کودکی و نوجوانی در خانواده و همچنین مدرسه شکل گرفته است. او هنوز کتک‌هایی که خورده و بی‌مهری‌هایی که دیده را نتوانسته فراموش کند و با آن کنار نیامده است. او هنوز در قسمت هشتم و سکانس مورد بحث به تحول شخصیتی نرسیده و نمی‌تواند معنای جمله لذتی که از بخشیدن می‌تواند بدست می‌آورد را نسبت به انتقام درک کند. با توجه به تعریفی که از شخصیت بیانی در طول 8 قسمت شده اگر رفتاری غیر از این به تصویر کشیده می‌شد حتما سکته‌ای در روند کار و دو گانگی در شخصیت او ایجاد می‌کرد و باید بدانیم که او فقط از معلمی که کتکش می‌زده متنفر است نه از جامعه معلمان. کما اینکه در قسمت دهم این سریال شاهد هستیم وقتی بیانی در رستوران نشسته و خانمی بابت سر و صدای ایجاد شده بابت جشن تولدش از او عذرخواهی می‌کند، بیانی تولد او را تبریک گفته و ادامه می‌دهد «خوش باشید». این رفتار باعث تعجب همراهش می‌شود و می‌پرسد «چون شناختت برات حل شد؟» و بیانی در جواب می‌گوید « نه، چون شعور معذرت خواهی داشت.» پس او که زخم خورده دوران گذشته و حتی در بعضی موارد زمان حال است از معلمی که تنبیه را از اساس انکار می‌کند، انتظار عذرخواهی دارد تا آبی ریخته شود بر آتش خشمش. به نظرم این رفتار را مشاوران تربیتی مدارس می‌توانند تحلیل کنند که یک دانش آموز چگونه و چرا از خانواده و شاید معلمش دچار خشم شده و پرخاشگر می‌شود. بخصوص که این درد در ذهن او کهنه شده و مانند دملی چرکین در رفتارش مشاهده می‌شود. فراموش نکنیم که او هنوز تحت درمان است و در دیالوگی تاکید دارد که از همه دنیا بدش می‌آید و از خودش کمتر. او حتی از خودش هم بدش می‌آید پس تصور نگارنده این است به جای آن که به دنبال تقبیح رفتار یک شخص باشیم و معلول را سرکوب کنیم باید علت‌ها واکاوی شود که به نظرم فیلمنامه «افعی تهران» بر اساس وظیفه ذاتی یک اثر نمایشی تلنگری می‌زند و دقیقا درگیرهمین موضوع و مطرح کردن علت و معلول است و این کارشناسان روانشناس و جامعه‌شناس هستند که باید در این باره اظهار نظر بهتری ارائه و علت‌ها را موشکافی کنند و در جهت فرهنگسازی رفتار درست در جامعه و خانواده کوشا باشند. *منتقد سینماوتلویزیون ۵۷۵۷ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904427

دیگر خبرها

  • ادامه سریال قدیمی آیینه ساخته می‌شود؟
  • نقدی بر سریال افعی تهران ساخته سامان مقدم/ به جای سرکوب معلول باید علت‌ها واکاوی شوند
  • (ویدیو) افشاگری عجیب الهام حمیدی از ازدواجش
  • (تصاویر) حمید صفت، بازیگر سریال هفت سر اژد‌ها و مادرش
  • آخرین عکس از این روزهای رضا رویگری
  • دیدار احساسی دو بازیگر سریال دونگ‌یی بعد از ۱۳ سال
  • بازیگر «نون خ»: چند بار تا مرز خفگی رفتم
  • چهره بازیگر سریال خانه‌به‌دوش بعد از ۲۰ سال | تصاویر
  • «برنارد هیل»، شاه «تئودون» ارباب حلقه ها درگذشت
  • رخنه به قلب دشمن